Po wejściu do kościoła, Heather spotka Claudię. Po rozmowie, Claudia wyjdzie z kaplicy. Podejdź do ołtarza, będzie na nim save. Za ołtarzem będzie leżała jedna z 5 kart tarota, które musisz zebrać - Oko nocy "Eye of Night" Tarot Card. Nic więcej w kaplicy nie ma. Wyjdź teraz przez drzwi, którymi wyszła Claudia.
Znajdziesz się w korytarzu. Skieruj się na prawo, na ścianie wisi kartka - jest to mapa kościoła narysowana przez dziecko Church Map. Odwróć się. Na przeciw ciebie będzie konfesjonał, wejdź do niego. Usłyszysz, że ktoś płacze. Wysłuchaj spowiedzi i będziesz miał do wyboru dwie czynności: powiedzieć, że jej wybaczasz "I forgive you" albo nie powiedzieć nic. Jeżeli idziesz ponownie grę, wybór odpowiedzi ma znaczenie, gdyż od tego co wybierzesz, może zależeć jakie uzyskasz zakończenie.
Idź teraz do drugiego grubasa Insane Cancer i przejdź przez drzwi za nim. Znajdziesz się w następnym korytarzu. Idź cały czas prosto do drzwi na jego końcu. Przejdź przez nie; znajdziesz się w czymś w rodzaju rotundy, gdzie na środku będzie save. Na ścianach tego pomieszczenia wiszą obrazy. Na jednym z nich zobaczysz Jennifer Carroll, modlącą się kobietę z Silent Hill 2. Inny obraz przedstawia Alessę i jej dziecko, które jednocześnie jest Heather i doktorem boga, Nikolasem. Po wyjściu z pomieszczenia miń zakręt i usłyszysz czyjeś płakanie i zobaczysz kroki na podłodze. Kroki poprowadzą cię do obrazu stojącego w korytarzu. Gdy już płacz ucichnie, zbadaj obraz i przesuń go. Za nim będą drzwi, przejdź przez nie. Znajdziesz się w następnym korytarzu.
Idź korytarzem do końca i przejdź przez drzwi na jego końcu. Znajdziesz się w następnym korytarzu w kształcie litery "L", jednak bez jednej ściany. Mniej więcej po środku korytarza jest winda, jednak na razie do niej nie wchodź. Udaj się do ostatnich drzwi, za zakrętem. Znajdziesz się w bibliotece. Jest tam kilka książek do poczytania. Na biurku znajdziesz kolejną kartę tarota Księżyc "Moon" Tarot Card. Potem czeka ciebie rozmowa z Vincentem, który podaruje tobie Book: Otherworld Laws. Po jej zakończeniu wyjdź z biblioteki z powrotem na korytarz.
Udaj się teraz do windy i zjedź piętro niżej. Wejdź w pierwsze drzwi na prawo. Będzie tam korytarz. Udaj się do ostatnich drzwi. Znajdziesz się w kostnicy. Będzie tam kolejna karta tarota Wisielec "Hanged Man" Tarot Card oraz naboje do shotguna. Wyjdź ponownie na korytarz.
Na korytarzu skręć w prawo i wejdź do następnego pomieszczenia. Znajdziesz się w pokoju Harry'ego. Na łóżku będzie leżał jego dziennik. Przeczytaj go. Na biurku znajdziesz baterie do paralizatora. Wyjdź z pomieszczenia i wróć do korytarza z windą.
Idź korytarzem do przedostatnich drzwi. Czeka tam cię podobny korytarz, ale bez windy i kolejne potwory. Udaj się do ostatnich drzwi tego korytarza. Znajdziesz się w następnym korytarzu. Wejdź w pierwsze drzwi po lewej. Czekają tam na ciebie dwa olbrzymy Closers, tym razem silniejsze niż wcześniej. Udaj się do korytarza na drugim końcu tego pomieszczenia. Znowu usłyszysz płacz i zobaczysz kroki na podłodze. Udaj się za nimi. Znajdziesz ukryte w ścianie drzwi. Znajdziesz się w pokoju Alessy, który wygląda dokładnie jak jej pokój z Silent Hill 1. W książce znajdziesz kolejną kartę tarota Głupiec "Fool" Tarot Card i przeczytaj Aglaophotis. Znajdziesz tam także naboje i ampułkę. Wracaj teraz z powrotem.
Gdy miniesz pokój z Closers, idź dalej tym korytarzem. Trafisz do pokoju Allesy, wyglądającego dokładnie jak w Silent Hill 1. Znajdziesz tam save oraz między kolekcją motyli znajdziesz klucz Brass Key. Na łóżku znajdziesz szkicownik, zbadaj go i wracaj do korytarza z konfesjonałem.
W tym korytarzu znajdziesz drzwi, które zamknięte są na zamek. Użyj klucza Brass Key i wejdź w następny korytarz. Wejdź w pierwsze drzwi po prawej. Na regale będzie stał magnetofon. Użyj na nim kasety Cassette Tape. Usłyszysz rozmowę, w której będzie mowa o ludziach chcących użyć Seal of Metatron, aby zapobiec narodzinom boga. Przeczytaj notatkę na biurku i wyjdź na korytarz. Udaj się do kolejnych drzwi po prawej.
Znajdziesz się w kolejnym pokoju. Znajdziesz tam ostatnią kartę tarota "High Priestess" Tarot Card. Na szafce znajdziesz pamiętnik Claudii, a na biurku będzie kartka urodzinowa. Wyjdź z pomieszczenia i udaj się teraz z powrotem do pokoju Alessy.
W pokoju Alessy podejdź do drzwi po drugiej jego stronie. Czeka tam na ciebie ostatnia zagadka.
EASY:
Zbadaj szkicownik na łóżku, znajdziesz tam diagram, jak rozmieścić karty.
NORMAL:
W szkicowniku znajdziesz podpowiedzi do rozwiązania zagadki.
Po wyjściu z konfesjonału, idź dalej korytarzem. Drzwi na końcu korytarza są zamknięte na kłódkę. Idąc do tych drzwi minąłeś mały korytarz. Drzwi w tym korytarzu są otwarte. W tym miejscu mapa ci się kończy. Jednak Heather jest zdolną rysowniczką map i w miarę iścia wgłąb kościoła będzie rysowała bardzo dobre mapy (będzie widziała wszystkie drzwi do końca korytarza, nawet za zakrętem). W pomieszczeniu za drzwiami czeka na ciebie duży potwór Closer, jednak trochę zmieniony kolorystycznie. Możesz go ominąć biegnąc wzdłuż ściany przy drzwiach, którymi wszedłeś. Na końcu tej ściany jest drugie wyjście z tej klasy szkolnej. Po wyjściu znajdziesz się w następnym korytarzu.
Idź korytarzem prosto. Korytarz się kończy drzwiami na przeciw i rozwidleniem na dwie strony. Po obu stronach czekają na ciebie grubasy Insance Cancer. Skieruj się na prawo i przejdź przez drzwi. Znajdziesz tam amunicję do Shotguna oraz na biurku kasetę magnetofonową Cassette Tape. Będzie tam także save poprzedzony notatką, którą przeczytaj. Wyjdź z pomieszczenia.Idź teraz do drugiego grubasa Insane Cancer i przejdź przez drzwi za nim. Znajdziesz się w następnym korytarzu. Idź cały czas prosto do drzwi na jego końcu. Przejdź przez nie; znajdziesz się w czymś w rodzaju rotundy, gdzie na środku będzie save. Na ścianach tego pomieszczenia wiszą obrazy. Na jednym z nich zobaczysz Jennifer Carroll, modlącą się kobietę z Silent Hill 2. Inny obraz przedstawia Alessę i jej dziecko, które jednocześnie jest Heather i doktorem boga, Nikolasem. Po wyjściu z pomieszczenia miń zakręt i usłyszysz czyjeś płakanie i zobaczysz kroki na podłodze. Kroki poprowadzą cię do obrazu stojącego w korytarzu. Gdy już płacz ucichnie, zbadaj obraz i przesuń go. Za nim będą drzwi, przejdź przez nie. Znajdziesz się w następnym korytarzu.
Idź korytarzem do końca i przejdź przez drzwi na jego końcu. Znajdziesz się w następnym korytarzu w kształcie litery "L", jednak bez jednej ściany. Mniej więcej po środku korytarza jest winda, jednak na razie do niej nie wchodź. Udaj się do ostatnich drzwi, za zakrętem. Znajdziesz się w bibliotece. Jest tam kilka książek do poczytania. Na biurku znajdziesz kolejną kartę tarota Księżyc "Moon" Tarot Card. Potem czeka ciebie rozmowa z Vincentem, który podaruje tobie Book: Otherworld Laws. Po jej zakończeniu wyjdź z biblioteki z powrotem na korytarz.
Udaj się teraz do windy i zjedź piętro niżej. Wejdź w pierwsze drzwi na prawo. Będzie tam korytarz. Udaj się do ostatnich drzwi. Znajdziesz się w kostnicy. Będzie tam kolejna karta tarota Wisielec "Hanged Man" Tarot Card oraz naboje do shotguna. Wyjdź ponownie na korytarz.
Na korytarzu skręć w prawo i wejdź do następnego pomieszczenia. Znajdziesz się w pokoju Harry'ego. Na łóżku będzie leżał jego dziennik. Przeczytaj go. Na biurku znajdziesz baterie do paralizatora. Wyjdź z pomieszczenia i wróć do korytarza z windą.
Idź korytarzem do przedostatnich drzwi. Czeka tam cię podobny korytarz, ale bez windy i kolejne potwory. Udaj się do ostatnich drzwi tego korytarza. Znajdziesz się w następnym korytarzu. Wejdź w pierwsze drzwi po lewej. Czekają tam na ciebie dwa olbrzymy Closers, tym razem silniejsze niż wcześniej. Udaj się do korytarza na drugim końcu tego pomieszczenia. Znowu usłyszysz płacz i zobaczysz kroki na podłodze. Udaj się za nimi. Znajdziesz ukryte w ścianie drzwi. Znajdziesz się w pokoju Alessy, który wygląda dokładnie jak jej pokój z Silent Hill 1. W książce znajdziesz kolejną kartę tarota Głupiec "Fool" Tarot Card i przeczytaj Aglaophotis. Znajdziesz tam także naboje i ampułkę. Wracaj teraz z powrotem.
Gdy miniesz pokój z Closers, idź dalej tym korytarzem. Trafisz do pokoju Allesy, wyglądającego dokładnie jak w Silent Hill 1. Znajdziesz tam save oraz między kolekcją motyli znajdziesz klucz Brass Key. Na łóżku znajdziesz szkicownik, zbadaj go i wracaj do korytarza z konfesjonałem.
W tym korytarzu znajdziesz drzwi, które zamknięte są na zamek. Użyj klucza Brass Key i wejdź w następny korytarz. Wejdź w pierwsze drzwi po prawej. Na regale będzie stał magnetofon. Użyj na nim kasety Cassette Tape. Usłyszysz rozmowę, w której będzie mowa o ludziach chcących użyć Seal of Metatron, aby zapobiec narodzinom boga. Przeczytaj notatkę na biurku i wyjdź na korytarz. Udaj się do kolejnych drzwi po prawej.
Znajdziesz się w kolejnym pokoju. Znajdziesz tam ostatnią kartę tarota "High Priestess" Tarot Card. Na szafce znajdziesz pamiętnik Claudii, a na biurku będzie kartka urodzinowa. Wyjdź z pomieszczenia i udaj się teraz z powrotem do pokoju Alessy.
W pokoju Alessy podejdź do drzwi po drugiej jego stronie. Czeka tam na ciebie ostatnia zagadka.
EASY:
Zbadaj szkicownik na łóżku, znajdziesz tam diagram, jak rozmieścić karty.
"Fool"-----Puste-----"Moon"
| -----/---- |----\------ |
| ----/----- |-----\----- |
| ---/------ |------\---- |
Puste ----"Eye of Night"------Puste
| -----\---- |----/------ |
| ------\--- |---/------- |
| -------\-- |--/-------- |
"Hanged Man"---Puste---"High Priestess"
| ----/----- |-----\----- |
| ---/------ |------\---- |
Puste ----"Eye of Night"------Puste
| -----\---- |----/------ |
| ------\--- |---/------- |
| -------\-- |--/-------- |
"Hanged Man"---Puste---"High Priestess"
NORMAL:
W szkicowniku znajdziesz podpowiedzi do rozwiązania zagadki.
"The door sure does rattle,
but it's stuck tight.
A secret is hidden out
of your sight!
You may be thinking,
"What could it be?"
You'll need five magic cards
if you want to see.
What to do, then,
with all these?
I'll tell you straight
and I won't tease--
Just as long as
you say "please".
Now the first thing you must know
Is that there's something
in each row.
But that is not the half of it:
Three would be too hard to fit.
The upside-down man
under the ground:
To his right, to his left,
there's no one around.
Leave him alone, though
his tears are profound.
The moon is up above the sky,
Full or crescent, floating high.
Twinkling light sits like a crown
On the head of a crazy clown.
Your Excellency,
praying to God most high
Do you think you
can tell me why
You always look up
at the night sky?
Do you have it now?
You didn't forget?
One major point you
must not omit.
And now at the last,
before you take a whack
Here's one more hint to
help keep you on track.
but it's stuck tight.
A secret is hidden out
of your sight!
You may be thinking,
"What could it be?"
You'll need five magic cards
if you want to see.
What to do, then,
with all these?
I'll tell you straight
and I won't tease--
Just as long as
you say "please".
Now the first thing you must know
Is that there's something
in each row.
But that is not the half of it:
Three would be too hard to fit.
The upside-down man
under the ground:
To his right, to his left,
there's no one around.
Leave him alone, though
his tears are profound.
The moon is up above the sky,
Full or crescent, floating high.
Twinkling light sits like a crown
On the head of a crazy clown.
Your Excellency,
praying to God most high
Do you think you
can tell me why
You always look up
at the night sky?
Do you have it now?
You didn't forget?
One major point you
must not omit.
And now at the last,
before you take a whack
Here's one more hint to
help keep you on track.
Scary and hateful, that
thing in the night
Better be careful --
it's not on your right!
Turn to the left and
you'll keep it in sight.
So you'll open the door?
I'm just sure that there'll
Be nothing beyond it but
frightening peril.
Forget about that!
Just stay and play!
Or else I'll be left
here alone all day."
"Eye of Night"-----Puste---------"Moon"
| -----/---- |----\------ |
| ----/----- |-----\----- |
| ---/------ |------\---- |
"High Priestess"-----Puste---------"Fool"
| -----\---- |----/------ |
| ------\--- |---/------- |
| -------\-- |--/-------- |
Puste---"Hanged Man"---Puste
thing in the night
Better be careful --
it's not on your right!
Turn to the left and
you'll keep it in sight.
So you'll open the door?
I'm just sure that there'll
Be nothing beyond it but
frightening peril.
Forget about that!
Just stay and play!
Or else I'll be left
here alone all day."
"Eye of Night"-----Puste---------"Moon"
| -----/---- |----\------ |
| ----/----- |-----\----- |
| ---/------ |------\---- |
"High Priestess"-----Puste---------"Fool"
| -----\---- |----/------ |
| ------\--- |---/------- |
| -------\-- |--/-------- |
Puste---"Hanged Man"---Puste
HARD:
Najważniejszą częścią zagadki jest diagram w jej środku. Diagram przedstawia rzymskie liczby. Wyeliminuj znaki, które nie są liczbami rzymskimi. Litery używane w liczbach rzymskich to: I, V, X, L, C, D i M. Otrzymasz wtedy następujący diagram:
Poszczególnym kartom tarota przyporządkowane są konkretne liczby. "High Priestess" - II, "Hanged Man" - XII, "Moon" - XVIII, "Fool" - 0, "Eye of Night" - XXII. A zatem rozwiązanie jest następujące:
Po rozwiązaniu zagadki drzwi się otworzą. Przejdź przez nie i idź korytarzem aż znajdziesz się w kolejnej kaplicy. Czeka tam na ciebie Claudia i Vincent. Po tym jak Claudia zabije Vincenta użyj wisiorka swojego taty Pendant. Claudia zmieni się i spadnie do dziury. Udaj się za nią na ostatnią walkę z bossem - God. Po jej zakończeniu czeka na ciebie jeszcze filmik.
Zakończenie gry powoduje odblokowanie dodatkowych broni, których możesz użyć w Extra New Game.
"I had a dream.
In my dream, I opened a door.
But was that really me?
I had a different name.
ING WXX NXA
OEI IFI VII
MOX NOT XVH
XON HNG III
XAA CXX CCX
JII IEI IHT
5 are true and 4 are lies---
and there are some fibs mixed
in with the truth.
That's 'cause it's scary to write
only the truth.
But dreams...dreams are like lies,
after all."
In my dream, I opened a door.
But was that really me?
I had a different name.
ING WXX NXA
OEI IFI VII
MOX NOT XVH
XON HNG III
XAA CXX CCX
JII IEI IHT
5 are true and 4 are lies---
and there are some fibs mixed
in with the truth.
That's 'cause it's scary to write
only the truth.
But dreams...dreams are like lies,
after all."
Najważniejszą częścią zagadki jest diagram w jej środku. Diagram przedstawia rzymskie liczby. Wyeliminuj znaki, które nie są liczbami rzymskimi. Litery używane w liczbach rzymskich to: I, V, X, L, C, D i M. Otrzymasz wtedy następujący diagram:
II --- XXII --- XVII
MXX ------ 0 ----- XVIII
XII ----- CXXII ----- CCXI
MXX ------ 0 ----- XVIII
XII ----- CXXII ----- CCXI
Poszczególnym kartom tarota przyporządkowane są konkretne liczby. "High Priestess" - II, "Hanged Man" - XII, "Moon" - XVIII, "Fool" - 0, "Eye of Night" - XXII. A zatem rozwiązanie jest następujące:
"High "Eye of
Priestess"----Night"------Puste
| -----/---- |----\------ |
| ----/----- |-----\----- |
| ---/------ |------\---- |
Puste------ "Fool"------"Moon"
| -----\---- |----/------ |
| ------\--- |---/------- |
| -------\-- |--/-------- |
Priestess"----Night"------Puste
| -----/---- |----\------ |
| ----/----- |-----\----- |
| ---/------ |------\---- |
Puste------ "Fool"------"Moon"
| -----\---- |----/------ |
| ------\--- |---/------- |
| -------\-- |--/-------- |
"Hanged Man"----Puste------------Puste
Po rozwiązaniu zagadki drzwi się otworzą. Przejdź przez nie i idź korytarzem aż znajdziesz się w kolejnej kaplicy. Czeka tam na ciebie Claudia i Vincent. Po tym jak Claudia zabije Vincenta użyj wisiorka swojego taty Pendant. Claudia zmieni się i spadnie do dziury. Udaj się za nią na ostatnią walkę z bossem - God. Po jej zakończeniu czeka na ciebie jeszcze filmik.
Zakończenie gry powoduje odblokowanie dodatkowych broni, których możesz użyć w Extra New Game.
"Znajdziesz się w kolejnym pokoju. Znajdziesz tam ostatnią kartę tarota "High Priestess" Tarot Card. Na szafce znajdziesz pamiętnik Claudii, a na biurku będzie kartka urodzinowa. Wyjdź z pomieszczenia i udaj się teraz z powrotem do pokoju Alessy."
OdpowiedzUsuńW tym pokoju nie mam karty tarota co uniemożliwia mi zakończenie gry