sobota, 19 grudnia 2009

SILENT HILL 2 cz. 2 - Wood Side Apartments, Blue Creek Apartments

WOOD SIDE APARTMENTS

Po wejściu do budynku na lewej ścianie jest mapa Map of the Apt Bldg. Natomiast na ścianie po prawej jest save. Na murku przy schodach stoi Health Drink. Udaj się na drugie piętro 2F.

Po wejściu na drugie piętro 2F przejdź przez drzwi. Skieruj się w prawo. Wejdź do pomieszczenie gospodarczego i podejdź do zsypu. Zobaczysz, że coś tam utknęło. Wyjdź i idź do pokoju 205. Znajdziesz tam latarkę Flashlight na manekinie ubranym w ubranie Mary. Wyjdź z pomieszczenia.

Udaj się do pokoju 210 po naboje. A następnie do pokoju 208. Na stoliku przy telefonie znajdziesz notatkę od właściciela mieszkania.

Easy:

"Three different sizes,
time on the run.
Three young men circlin'
round the sun.
Henry is short and
very, very slow,
Scott can't stop,
he's always on the go."

Normal / Hard / Extra Hard:

"Three needles stand of
three different heights.
The fat, the tall and the thin.
From slow to fast they
move to the right.
Scott rests not on three,
but fifteen."


Obejrzyj teren i udaj się na 3 piętro 3F.

Po przejściu przez drzwi po prawej zobaczysz kratę, za którą James zobaczy klucz. Spróbuj go dosięgnąć naciskając X. W tym momencie będzie scenka, w której mała dziewczynka kopnie klucz dalej. Nic nie jesteś w stanie teraz zrobić, więc udaj się do pokoju 301. W wózku sklepowym będzie pistolet. Weź go. Wyjdź z pomieszczenia i udaj się z powrotem na drugie piętro 2F i wróć do pokoju z zegarem 208.

W pokoju 208 coś się zmieniło. Na fotelu przed telewizorem znajdziesz zmasakrowane zwłoki. Obok na regale będzie klucz do pokoju 202. Weź go i udaj się do pokoju 202.

W pokoju 202 wejdź do pomieszczenia na prawo. Będzie to sypialnia pełna motyli. Przy łóżku na ścianie jest dziura. Sięgnij do niej, a wydobędziesz klucz do zegara Clock Key. Teraz wracaj do pokoju 208.

Po wejściu do niego przejdź do pomieszczenia z zegarem. Naprzeciw zegara na ścianie jest wyryta informacja jak ustawić wskazówki zegara. Podejdź do zegara i użyj klucza. Teraz możesz ustawić odpowiednią godzinę na zegarze. Z boku zegara jest zagadka, która brzmi:

Easy:

"Three different sizes,
time on the run.
Three young men circlin'
round the sun.
Henry is short and
very, very slow,
Scott can't stop,
he's always on the go."

Normal/Hard/Extra Hard

"Three needles stand of
three different heights.
The fat, the tall and the thin.
From slow to fast they
move to the right.
Scott rests not on three,
but fifteen."

Inskrypcja na ścianie to:

(H) Henry - (H) Hours
(M) Mildred - (M) Minutes
(S) Scott - (S) Seconds

Rozwiązanie:

Henry: 9 - (9 hours) - hour hand
Mildred: 2 (10 minutes) - minute hand
Scott: 3 (15 seconds) - second hand

Jak ustawisz prawidłową godzinę usłyszysz inny dźwięk. Teraz przejdź do boku zegara i go przesuń. Za zegarem odkryjesz dziurę w ścianie. Przejdź przez nią do pokoju 209. Znajdziesz tam save oraz Health Drink w kuchni. Wyjdź na korytarz i udaj się do klatki schodowej. Wejdź na 3 piętro 3F. Na górze na balustradzie będą naboje. Przejdź przez drzwi prowadzące na korytarz na 3 piętrze.

Udaj się do pokoju 307. Będzie tam Piramid Head. James schowa się w szafie. Po zakończeniu filmiku wróć do szafy i weź klucz Courtryard Key. Wyjdź na korytarz. Dojdź do miejsca, w którym dziewczynka kopnęła klucz. Weź klucz Fire Escape Key. W pomieszczeniu gospodarczym obok znajdziesz naboje. Teraz udaj się do pokoju 303. Znajdziesz tam apteczkę, naboje oraz Health Drink na lodówce. Wyjdź na korytarz.

Udaj się do klatki schodowej na prawo na mapie od głównej klatki, którą wszedłeś do budynku. Zejdź na sam dół i idź korytarzem na wprost wejścia. Znajdziesz tam 6-pak soczków pomarańczowych Canned Juice. Teraz wracaj przez 3 piętro na 2 piętro do pomieszczenia gospodarczego.

W pomieszczeniu gospodarczym podejdź do zsypu i użyj 6-paku Canned Juice. Teraz zejdż na 1 piętro 1F i wyjdź przez drzwi, którymi wszedłeś do budynku. Po wyjściu skieruj się w lewą stronę James'a. Za mgłą będzie tam korytarzyk prowadzący do końca zsypu. Pogrzeb w śmieciach i znajdziesz monetę Coin [Old Man]. Będzie tam także gazeta i w niej artykuł - Article about murder incident:

"The police announced today that
Walter Sullivan, who was arrested
on the 18th of this month for the
brutal murder of Billy Locane and
his sister Miriam, committed
suicide in his jail cell early on the
morning of the 22nd.

According to the police
statement, Sullivan used a soup
spoon to stab himself in the neck,
severing his carotid artery.
By the time the guard discovered
him, Sullivan was dead from blood
loss, the spoon buried two inches
in his neck.

An old schoolmate of Walter
Sullivan's from his hometown of
Pleasant River said "He didn't
look like the type of guy who
would kill kids.

But I do remember that just
before they arrested him he
was blurting out all sorts of
strange stuff like 'He's trying
to kill me. He's trying to
punish me. The monster... the
red devil. Forgive me. I did it,
but it wasn't me!'."

The schoolmate then added
"I guess now that I think of it,
he was kinda crazy." "

Wróć teraz do budynku i udaj się korytarzem na 1 piętrze 1F do drugiego wyjścia.

Znajdziesz się na wewnętrznym dziedzińcu pośrodku którego jest ogrodzony basen. Udaj się tam. Na środku pustego basenu jest wózek dziecięcy, a w nim moneta Coin [Snake]. Teraz udaj się do drugiej części budynku.

W pokoju 104 znajdziesz amunicję na krześle oraz broszurkę dotyczącą Silent Hill - Sightseeing brochure:

"Welcome to Silent Hill!

Silent Hill, a quiet little lakeside
resort town. We're happy to have
you. Take some time out of your
busy schedules and enjoy a nice
restful vacation here.

Row after row of quaint old houses,
a gorgeous mountain landscape,
and a lake which shows different
sides of its beauty with the
passing of the day, from sunrise
to late afternoons to sunset.

Silent Hill will move you and fill
you with a feeling of deep peace.
I hope your time here will be
pleasant and your memories will
last forever.

Editor: Roger Widmark"

Udaj się teraz do pokoju 101. W łazience James spotka Eddiego, który wymiotuje do toalety. Po rozmowie z nim udaj się z powrotem na dziedziniec między budynkami. Wróć do poprzedniego budynku i udaj się na 2 piętro 2F. Po przejściu przez drzwi skręć w lewo i idź do końca korytarza. Użyj klucza, aby otworzyć drzwi na końcu korytarza. Okaże się, że za nimi nic nie ma. Jednakże budynek obok stoi na tyle blisko, że James jest w stanie do niego przeskoczyć. A więc zrób to.


BLUE CREEK APARTMENTS

Po przejściu przez okno znajdziesz się w sypialni pokoju 203. Wyjdź z pomieszczenia i idź do łazienki. Pogrzeb w toalecie. James wyciągnie z niej portfel z zapisanym w nim szyfrem. Przejdź teraz do salonu. Znajdziesz tam sejf. Kombinacja z portfela stanowi szyfr do tego sejfu. Szyfr jest za każdym razem losowy.

Easy, Normal:

Szyf jest zapisany na znalezionej kartce.

Hard:

Szyfr może być zapisane w postaci liczb rzymskich.

Extra Hard:

Szyfr będzie zapisany w postaci cyfr i liter alfabetu (nie liczb rzymskich). Litery odpowiadają następującym cyfrom:

a b c d e f g h i j k
10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20

Po otwarciu sejfu, znajdziesz tam sporty zapas amunicji. W kuchni znajdziesz Health Drink. Wyjdź na korytarz i udaj się do drzwi prowadzących na klatkę schodową, niebieskawych drzwi z napisem Exit. Na podłodze znajdziesz mapę budynku Map of The West Apt . Bldg. Wróć teraz z powrotem na korytarz na tym piętrze i udaj się do pokoju 209 i przeczytaj kartkę na drzwiach informującą cię, że klucz do tego pokoju jest na 1 piętrze:

"Dear Tim,
I have to run an errand so
I'm going out.

I left the house key with Uncle
David (You know where he lives,
don't you? The key is in the room
near the first floor staircase.).
I'll be back as soon as I can, so
please watch the place while I'm
gone. "

Teraz udaj się na 1 piętro 1F.

W pomieszczeniu gospodarczym na pralce będzie apteczka. W pokoju 109 na kanapie będą naboje. Podejdź do białych drzwi wewnątrz pomieszczenia i wejdź do środka. Znajdziesz się w pokoju z wielkim lustrem. Będzie tam Angela. Po rozmowie z nią, zostawi ci swój nóż oraz na stoliku przy wejściu monetę Coin [Prisoner]. Na środku pokoju na podłodze leży zdjęcie; obejrzyj je. Nóż nie nadaje się do walki, jednak od tego czy będziesz go oglądać czy też nie w czasie gry, zależeć będzie uzyskane przez ciebie zakończenie. Częste oglądanie - zakończenie In Water ; nie oglądanie - zakończenie Leave, Maria.

Wyjdź z mieszkania i udaj się do pokoju 105. Znajdziesz tam sekretarzyk, na którym będzie inskrypcja oraz 5 otworów na wieczku. Inskrypcja jest zagadką, która ma ci pomóc w rozwiązaniu układanki - w który otwór włożyć którą monetę.

EASY:

"To the right is the lady.
To the left is the old one.

In the center crawls the other.

Now just two spaces remain,
But fear not for now,
The puzzle is done.
The puzzle is done."

Rozwiązanie: [Old Man], puste, [Snake], puste, [Prisoner]

NORMAL:

"Three bright coins in five holes be

At one end sits
the Seducer of she

The wind from behind
the woman doth play

The Formless One,
Null, lies furthest from they

The Old One beside
the Serpent sits not.

Tis to the Prisoner's left
that he doth rot"

Rozwiązanie: puste, [Old Man], [Prisoner], puste, [Snake]

HARD:

"First lies the seat of
He who is Peerless
Silent and empty,
heartless and fearless
Beside him sits one who knows
The place of the servant is
next to the throne

Dozens of feet,
yet not a single toe
The One that is Hidden
beside him doth go
Seducer of dreams,
creature of Hades
Lying further from
Man and closer to Lady

Man and Woman seeing all
Heedless to the Raven's call

Silent and Hidden the two may be
They be not there for you to see

Return them to whence
they would be
And blessing shall
descend on thee

I speak thus with
the North Star behind me
The birth of the sun is
the start of the story"

Rozwiązanie: puste, [Old Man], puste, [Snake], [Prisoner]

EXTRA HARD:

"Like coins in the hazy
aether tossed
Our souls must by
their sinful weight
Descend to earth
with lightness lost

To "right" the sins
that they hath laid
When thrice in falling they intone
The Happiness shall be thy own

The first note be not by
the Horned One rung
Though it be there that
all sins be sprung

The Bringer of Life and
the Bringer of Shame
The sins of the latter be
ever more tame

Though coming
in the Aged One's wake
The Formless One's soul
in fear doth quake

The Needless One, silent,
with hungers all sated
Is least then in sin
with his lusts all abated

For the gravest of sinners
His place be appointed
And if he be lucky
May his soul be anointed"

Rozwiązanie: [Old Man], puste, [Snake], [Prisoner], puste

Ułóż odpowiednio monety i otwórz biurko. Znajdziesz w nim klucz Lyne House Key. Po drugiej stronie pomieszczenia, na przeciwko biurka jest wąski korytarz, na którego końcu znajdziesz save. W kuchni, jeżeli idziesz grę kolejny raz, znajdziesz White Chrism, potrzebny do zakończenia Rebirth. Wyjdź z mieszkania na korytarz i udaj się na 2 piętro 2F do pokoju 209.

W pokoju 209 nic nie ma. Są jednak otwarte drzwi na balkon. Przejdź nim do mieszkania obok (208). Na krześle będą naboje. Na łóżku w miejscu poduszki leży koperta a na niej klucz Apartment Stairway Key. Na ścianie będzie save, z którego lepiej skorzystać, bo idziemy teraz do pierwszego bossa. Wróć przez balkon do mieszkania 209 i wyjdź przez drzwi na korytarz. Udaj się do ostatnich drzwi po lewej, na klatkę schodową na końcu korytarza, prawie naprzeciwko wejścia do mieszkania 209. Drzwi otwórz kluczem.

Znajdziesz się w pomieszczeniu, z którego nie ma wyjścia, a na środku będzie Red Pyramid Head. Walka z nim nie ma najmniejszego sensu. Jedynie, to musisz unikać jego ciosów, aż do czasu, gdy zawyją syreny. Wtedy on sam odejdzie po schodach w dół, zabierając ze sobą wodę. Teraz możesz zejść po schodach na dół i wyjść z budynku na ulicę.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz